_________________________________________________________________________________________________________________________________________

Over ENERGETIX

Van nul naar 55 miljoen euro in 5 jaar tijd

Energetix GmbH & Co. KG, Bingen, gespecialiseerd in de directe verkoop van magnetische design sieraden en accessoires, bevindt zich op een steile groei curve:

Door innovatieve directe verkoop en marketing kon de onderneming sinds zijn oprichting in het jaar 2002 duizenden distributeurs/consulenten en meer als 6 miljoen klanten in meer dan 30 landen wereldwijd voor zich winnen. De verkoop naar catalogus prijzen steeg in deze periode van nul naar 55 miljoen euro.

Succes factoren

Zakenleider Roland Förster beschikte over meer dan 17 jaar management kennis van Aldi en Tengelmann. De staathuishoudkundige Dr. Klaus-Peter Thiel, die sinds 2003 als lid van de zakenleiding binnengehaald werd, had al eerder als collega van dhr. Förster bij Tengelmann voor probleemloze logistiek gezorgd. Het waren niet alleen deze kwaliteiten, die de stijle groei curve bewerkstelligd hebben. De strategische marketing in combinatie met een goed gevoel en intuïtie voor de wensen van de klanten, hebben zeker ook garant gestaan voor het succes.

Nevenproducten creëeren

Het ondernemingssucces is vooral in de ontdekking en verdere ontwikkeling van een echt nevenproduct te .. In de tijd voor Energetix waren het vooral onopgesmukte gezondheidsaccessoires en design sieraden. Energetix biedt een combinatie van beiden aan, die blijkbaar precies de juiste snaar op de juiste tijd geraakt heeft en nog raakt. Prominenten zoals Paris Hilton, Sharon Stone, Michael Madson en Ian McKellen zijn enthousiast over de sieraden, net zoals vele sterren en beroemdheden uit duitsland fan van Energetix zijn. Maar ook de gezondheidsbranche interesseert zich in het bijzonder in de mogelijke positieve werking van de magneten.

Internationale Licentie vergunning

Een verder succesfactor is zeker de internationale licentie vergunning - een manier van werken, die in de amerikaanse directverkoop onderneming op grond van geringe controle mogelijkheden voordien onmogelijk scheen.

Door de oosteuropese licentiepartner in Belgrado, die alleen al 17 landen bedruipt, kon sinds 2003 de jaarlijkse omzet verdubbeld worden. De oosteuropese partner groeide zelfs sneller dan Energetix Westeuropa. Beziet men de omzetverdeling per land dan is Duitsland met 21 pocent aandeel van de gezamelijke omzet, aanvoerder.

Het sterkste omzet land in Oosteuropa is de Oekraïne (13 procent aandeel van de gezamelijk omzet). Na Oosteuropa startte in 2005 en 2006 andere Energetix licentie partners in Israël, Turkije, USA en Puerto Rico. We zoeken wereldwijd naar nieuwe partners.

Op internet gebaseerd management systeem

De snelle internationale groei werd ondersteund door een vroege investering in een zeer ontwikkeld, internet gebaseerd management systeem. De Energetix zakenpartners en licentie houders kunnen, net zoals in een cockpit, wereldwijd en op de minuut actueel hun omzet en team opbouw volgen, bestellingen opgeven en hun kant-en-klare webshop gebruiken. Dit maakt niet alleen een optimale service mogelijk, maar ook een bedrijfsmatige logistieke afwikkeling en vergelijkbare prijzen vanuit duitsland.

Moed tot handelen en continue verbetering.

"Moed tot handelen, ook wanneer nog niet alles perfect is", is een andere factor voor ondernemers succes. "Naast het principe van continue verbetering, dat tot onze ondernemens filosofie hoort, worden onvolkomenheden meestal snel gladgestreken. Teamkantoren en vlakke hierarchiën helpen daarbij. De 55 vastaangestelde medewerkers weten dat teamwork en nieuwe ideëenaltijd welkom zijn.

De distributeurs/consulenten worden door een goed uitgedacht bedrijfsconcept, trainingen en feesten, regelmatig ruimte gegeven voor informele uitwisseling met de zakenleiding en in het bijzonder met elkaar. Verzamelde tips en trucs hebben zo vaak bijgedragen aan de ondernemensontwikkelin, zo ontstond een synergetisch resultaat.

Als voorbeeld onstond er door een US-partnerschap de mogelijkheid, Energetix magneet sieraden op de style-event vooraf aan de Oscar- en Emmy-uitreikingen in Hollywood te presenteren. Dit werd door de PR gebruikt voor Glamour foto's. Vandaag kunnen de sieraden aan de polsen van Paris Hilton, Rachel Hunter en Michael Madsen in Lifestyle magazins bewonderd worden. "Door sterren gedragen en toch betaalbaar" - deze boodschap heeft duizenden distributeurs en klanten overtuigd.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________

Maak jouw eigen website met JouwWeb